Nieuws

LONDEN – De Britse vrachtconversiespecialist Avensis Aviation heeft opnieuw een omkeerbare conversieoplossing bedacht die het snel laden van gepelletiseerde en gecontaineriseerde vracht in een Airbus A330 mogelijk maakt, zonder dat daarvoor een grote vrachtdeur nodig is.

De klasse E-cabine blijft behouden en een in eigen beheer ontwikkeld vrachtlaadsysteem en op maat gemaakte unit load device-pallets (ULD) wordt geïntroduceerd. Volgens het bedrijf is de zogenoemde Avensis Medius Evo ‘strategisch in de markt geplaatst’. De toepassing stelt operators in staat snel tussen cabineconfiguraties te schakelen om een A330 om te toveren naar een Passenger to E-Commerce Freighter (PTEF).

Avensis bracht eerder al een interne vrachtlift voor Airbussen van het type A330 en A340 op de markt.

2 reacties op “Passenger to E-Commerce Freighter ombouw A330 mogelijk

  1. Dar noemen ze het “ei” van Columbus, en waarom moeilijker maken als het makkelijker kan. Dit systeem zou men behalve bij de A 330 ook bij andere widebody Airbus en Boeing vliegtuigen kunnen toepassen.. KLM had in het verre verleden ook een vorm van gepellitiseerde en gecontaineriseerde vracht gehad aan boord van de Boeing 747-200 die op het hoofddek meegenomen konden worden meen ik mij te herinneren. Maar dit nieuwe Britse systeem is flexibel en misschien wel een uitvloeisel van de post Corona oplossing om passagiersvliegtuigen ook – deels – vracht te laten fungeren een combi functie dus.

  2. Alfred Sprenger schreef:

    Top ontwikkeling