Nieuws

HAMBURG – De Frans-Italiaanse fabrikant ATR Aircraft heeft tijdens Aircraft Interiors Expo in Hamburg een vijftal HighLine-cabineconcepten gepresenteerd voor ATR 42-600 en ATR 72-600 turbopropvliegtuigen.

De cabineconcepten vormen een nieuwe reeks high-end cabines voor commerciële en zakelijke exploitanten. Het gaat om vijf hoofdcabineconfiguraties die voorzien in de verschillende operationele behoeften van luchtvaartmaatschappijen.

Met deze nieuwe lijnen biedt ATR naar eigen zeggen een ‘verantwoord alternatief’ aan voor commerciële en zakelijke luchtvaartexploitanten, aangezien ATR’s turboprops 45 procent minder brandstof verbruiken en 45 procent minder CO2 uitstoten dan regionale jets.


“Multi-Class”: met een ruime indeling met een interieur met 50 zitplaatsen, inclusief een speciale eerste klas.


“Premium-Flex”: met capaciteit om standaard dubbele stoelen snel om te bouwen tot enkele
premium stoelen met het unieke “X-Space Table”-concept van ATR, ideaal voor ‘boutique’ luchtvaart- en chartermaatschappijen
.


“All-Business Class”: cabines die plaats bieden aan maximaal 30 gasten, passend bij de
vereisten van Part 135 en semi-particuliere luchtvaartmaatschappijen.


• “Multi-Section”: interieurs voor transport voor staatshoofden en regeringsleiders
vertegenwoordigers.


“Bespoke VIP”: kan worden aangepast aan de persoonlijke levensstijl, de behoeften van de operator of eindbestemmingen die een luxe ervaring vereisen.

2 reacties op “ATR ontwikkelt nieuwe HighLine-cabines (foto’s)

  1. Anton S. schreef:

    Hoe wordt die 45% minder brandstofverbruik van een turboprop t.o.v. een turbofan aangedreven jet toestel eigenlijk gemeten?
    Is dat het verschil per reizigers kilometer?
    Want logisch dat een turboprop toestel een lager brandstofverbruik heeft, want de snelheid ligt ook zowat de helft lager.

    Als turboprops wezenlijk per reizigerskilometer 45% minder brandstof nodig hebben, dan doemt toch wel de vraag op waarom er dan niet meer met zulke motoren wordt gevlogen?

  2. Mooi interieur ontwerpen en dat voor turboprops zou zelfs in jets niet misstaan.