Nieuws

DUBAI – De nieuwe luchtvaartmaatschappij BeOnd, die in november 2023 start, gaat in eerste instantie vliegen met een Airbus A319 die gehuurd wordt bij het Amerikaanse vliegtuiglease- en managementbedrijf BBAM. BeOnd is van plan daar op korte termijn nog eens vier aan toe te voegen.

De A319’s gaan plaats bieden aan 44 passagiers die tijdens de vlucht hun stoelen in slaapstand kunnen zetten. In eerste instantie worden routes ingepland van Male op de Malediven naar Zurich en München. Er wordt een tankstop gemaakt in Riyad.

In de loop van 2024 hoopt BeOnd ook te gaan vliegen met op maat gemaakte Airbus A321neoLR’s. Deze krijgen een configuratie met 68 slaapstoelen in plaats van de standaard 220 in een 2-2-formaat. Het basistarief voor een enkele reis vanuit Dubai zou beginnen bij duizend Amerikaanse dollar, terwijl voor Europese vertrekplaatsen gerekend moet worden op 2.000 dollar.

De luchtvaartmaatschappij is van plan in 2024 uit te breiden naar twaalf tot veertien bestemmingen met acht tot tien Airbussen. De plannen zijn ambitieus: op termijn moeten dat 52 non-stop bestemmingen in 26 landen worden. BeOnd wil in vijf jaar tijd 1,4 miljoen passagiers verwelkomen. Enkele eerste bestemmingen zijn Dubai, Hongkong, Milaan, München, Parijs, Riyad, Singapore, Taipei, Wenen en Zürich.

De nieuwkomer kan terugvallen op een in de VAE gevestigde investeerder, namelijk de investeringsmaatschappij Arabesque, evenals het Maldivische horecabedrijf SIMDI Group.

1 reactie op “Luxemaatschappij Malediven start met A319

  1. Anton S. schreef:

    Beyond en daarmee de Simdi Group pakken het zo alleszins slim aan door te focussen op een kleiner, maar wel uiterst welstandig klantsegment.
    Dankzij de kleinere volumes heb je minder vervuiling, overlast, maar bied je wel bedrijvigheid / werkgelegenheid op meteen een hoger waardevoller niveau voor de eilanden.
    Door met maar 68 passagiers te vliegen krijgen deze LR toestellen waarschijnlijk zelfs een XLR bereik, wat je terugziet in een aantal van de verder aan te vliegen bestemmingen.
    De prijzen, als het bij Beyond om business niveau vliegen gaat, zijn marktconform, dus of ze daarmee zich wezenlijk onderscheiden ? Maar t.o.v. FC zijn ze wel meer dan de helft goedkoper, dus dat pakt dan goed voor ze uit !