![](https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2016/07/Corporate_shuttle_conversion_layout_serves_multiple_purposes-230x147.jpg)
PETERBOROUGH – De Amerikaans-Canadese ombouwspecialist Flying Colours heeft een nieuwe order op zak voor het ombouwen van een CRJ200 tot zogeheten corporate shuttle.
Het interieur zal 29 stoelen tellen, met zes stoelen en een divan voor in de cabine, en nog eens twintig stoelen achter in de cabine. Gogo Avance-connectiviteit zal daarbij voor connectiviteit voor zorgen, waardoor reizigers productief en vermaakt blijven tijdens de vlucht.
Flying Colours introduceerde het ombouwprogramma in 2006 en leverde sindsdien vijftien ‘groen aangeleverde’ CRJ200s en evenveel omgebouwde toestellen. Ongeveer de helft van de toestellen was in VIP uitvoering en de rest als corporate shuttle.
In passagiersuitvoering biedt de CRJ100/200 plaats aan vijftig passagiers die -afhankelijk van de typevariant- een vliegbereik hebben van 3.000-3.700 km bij een kruissnelheid van 785 km/h.
Met een in eigen huis ontwikkelde extra brandstoftank kan het vliegbereik toenemen tot ruim 5.740 km
Naast de corporate shuttle (16-18 stoelen) is ook een ExecLiner leverbaar op basis van de CRJ. Bij deze variant is sprake van plek voor twaalf tot veertien vlieggasten en een inrichting die identiek is aan de destijds door Bombardier gevoerde Challenger 850.
Bombardier bouwde 226 CRJ100 en 709 CRJ200’s.
Het toestel wordt ook aangeboden in vrachtuitvoering als CRJ200SF.
![](https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2016/07/N850RL_Flying-Colours_2016_03_18.jpg)
Ziet er mooi uit met een rustgevend interieur zou er zo mee willen vliegen.
[…] Flying Colours bouwde in de achterliggende jaren al meer dan dertig CRJ200’s om tot verkeersvl… […]
[…] By Redactie […]