![](https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2021/07/Bye-Aerospace-eFlyer-4-render1-230x129.jpg)
OSHKOSH – Bye Aerospace heeft tijdens de EAA AirVenture in Oshkosh opnieuw een paar tipjes van de sluier gelicht van de elektromotor aangedreven eFlyer 2 en eFlyer4.
Voor de vierpersoons eFlyer 4 wordt een cockpitbreedte voorzien van 1.22 m en een nuttige lading van 390 kg. Dankzij aerodynamische aanpassingen van het ontworpen wordt met een 200 kW (268 pk) sterke motor een kruissnelheid voorzien van meer dan 200 kts (> 370 km/h).
Gelijktijdig werd bekend gemaakt dat de eerste veertien toestellen uit de tweepersoons eFlyer 2 serie zullen worden ingericht met Garmin G500 TXi avionica met VFR en IFR GPS, Nav/comm standby en transponder
Verdeeld over de eFlyer 2, eFlyer 4 en eFlyer 800, kijkt de producent aan tegen een backlog van ruim 800 vliegtuigen.
![](https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2021/07/Bye-Aerospace-eFlyer-4-render-5-1024x576.jpg)
![](https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2021/07/Bye-Aerospace-eFlyer-4-render-2-1024x576.jpg)
![](https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2021/07/Bye-Aerospace-eFlyer-4-render-4-1024x576.jpg)
![](https://www.pilootenvliegtuig.nl/wp-content/uploads/2021/07/Bye-TXi-image-1-REV1-1024x565.png)
Wat zou bij dit prachtig gelijnde toestel de doorslag hebben gegeven voor een stationair landingsgestel:
– de lagere kosten,of
– het geringere gewicht?
Andersom gevraagd wegen de extra kilo’s voor een intrekbaar landingsgestel niet dubbel en dwars op tegen de verminderde weerstand, wat bij elektrisch vliegen nog eens extra belangrijk is?