Nieuws

VERO BEACH – Piper Aircraft heeft twee eenmotorige Pilot 100i trainers verkocht aan de RedTail Flight Academy (RFA). Deze nieuwe vliegopleiding begint in september 2021 met het opleiden van de eerste zes Afro-Amerikaanse studenten die dankzij een beurs een vliegopleiding kunnen gaan volgen op New York Stewart International Airport.

De RFA is een uitvloeisel van het gedachtegoed van het Major General Irene-Trowel Harris Chapter van de legendarische Afrikaans-Amerikaanse piloten die in de Tweede Wereldoorlog als de Tuskegee Airmen bij de 332nd Fighter Group vlogen.


In 2026 moet de opleiding in staat zijn jaarlijks dertig studenten in de leeftijd van 18-21 jaar op te leiden die in tien maanden tijd worden klaargestoomd voor hun multi-engine commercial pilot license met instrument rating.

Piper verkoopt trainers aan bijzondere opleider

VERO BEACH – Piper Aircraft heeft twee eenmotorige Pilot 100i trainers verkocht aan de RedTail Flight Academy (RFA). Deze nieuwe vliegopleiding begint in september 2021 met het opleiden van de eerste zes Afro-Amerikaanse studenten die dankzij een beurs een vliegopleiding kunnen gaan volgen op New York Stewart International Airport.

De RFA is een uitvloeisel van het gedachtegoed van het Major General Irene-Trowel Harris Chapter van de legendarische Afrikaans-Amerikaanse piloten die in de Tweede Wereldoorlog als de Tuskegee Airmen bij de 332nd Fighter Group vlogen.


In 2026 moet de opleiding in staat zijn jaarlijks dertig studenten in de leeftijd van 18-21 jaar op te leiden die in tien maanden tijd worden klaargestoomd voor hun multi-engine commercial pilot license met instrument rating.

Piper introduceerde tijdens Sun ‘n‘ Fun 2019 de Piper Pilot 100 en Pilot 100i. De Piloot 100i is IFR uitgevoerd dankzij twee Garmin G3X Touch schermen, een GNX375 ADS-B transponder en een eveneens bij Garmin geproduceerde GFC500 autopilot met ESP.

Beide Pilots worden aangedreven door een 180 pk sterke Lycoming IO-360-B4A motor waarmee kruissnelheden mogelijk zijn tot 128 ktas (237 km/h) bij een vliegbereik van 522 nm (967 km) waarna nog voor drie kwartier vliegen (reserve) brandstof over is.

De typevarianten zijn volgens Piper een betaalbaar trainingsinitiatief dat voortborduurt op de PA-28 Archer TX en DX.